3. 4. 2011

Knika vs Film - Eragon

Filmů podle knih je nespočet, opačně se najdou také nějaké. Teď si chci ale zanadávat nad prvním případem.
V poslední době se mi do rukou dostalo několik knih, které následovalo i filmové ztvárnění. Konkrétně Harry Potter 7 a Eragon. Harry byl pro mě největším filmovým zklamáním a Eragon? Eragon se vysmekl mimo můj dosud používaný žebříček. Ale teď proč.

Na film Eragon najdete velké množství nelichotivých recenzí, i hodnocení na čsfd (49%) není příliš velké. A důvod malého úspěchu?
Aby šlo film pochopit, je lépe znát knižní předlohu. Pokud ale znáte knižní předlohu, zjistíte, že film se knihy nedrží ale to takovým způsobem, že jsem si říkal zda jsem četl správnou knihu. Filmaři z Eragona vzali postavy,  prostředí a NÁMĚT. Dějová linka a detaily, co dělali knihu tak úspěšnou, šli u filmu vniveč.
Ať už se jedná o opeřené draky (v knize jsem nenašel ani zmínku o peří na jeho křídlech) nebo o vypuštění některých postav - např. Kočkodlak.
Záměr filmařů je absolutně nepochopitelný. Vždyť se film dělá aby vydělal ale v tomto případě muselo být jasné, že scifi komunita libující si ve světě Alagaësia musela film zakopat do kopky hnoje.
Nevím, proč autor Christophera Paolini dopustil aby film dopadl jak dopadl. Říká se, že Eragona původně nechtěl vydat ale příšerné filmové ztvárnění mu nevadilo. Nebo naopak je filmové ztvárnění Eragona to pravé co měla kniha obsahovat?

Žádné komentáře:

Okomentovat